- TRŽIŠTE - /12.02.2020./ Produktna berza Novi Sad: kukuruz 15.70 din/kg , pšenica 19.50 din/kg , soja 39.80 din/kg ; /12.02.2020./ Berza u Čikagu: kukuruz 16.30 din/kg , pšenica 21.75 din/kg , soja 35.45 din/kg ; /12.02.2020./ Berza u Mineapolisu: kukuruz 15.78 din/kg , pšenica 17.68 din/kg , soja 33.45 din/kg ; /12.02.2020./ Berza u Parizu: kukuruz 19.69 din/kg , pšenica 22.63 din/kg , soja - ;

KINEZI OBILAZE MINISTARSTVO I MLEKARE - IZVOZ SVE BLIŽI

 

Beograd/Dobanovci, 17. decembar 2019.

Izvor: Tanjug

  • Predstavnici kineske države juče su počeli poslednje provere pred početak izvoza mleka i mlečnih proizvoda iz Srbije u ovu državu.

Delegaciju kineskih carina i inspekcijskih službi, koju predvodi Huijun Zhu, prvo su primili predstavnici Uprave za veterinu Ministarstva poljoprivrede na čelu sa direktorkom Eminom Milakorom, a zatim su Kinezi obavili prvi obilazak - audit u Fabrici dečje hrane u Dobanovcima.

"Sastanak sa delegacijom generalne uprave carina Kine organizovan je radi izvoza mleka i mlečnih proizvoda na osnovu protokola koji je potpisan u junu i ovo je prvi korak. Uslediće sertifikat, dok će pre njega kineska strana obići kapacitete naših subjekata zainteresovanih za izvoz u Kinu", rekla je Emina Milakara u izjavi za Tanjug.

Kako je objasnila, kineska delagacija je u Srbiji da bi izvršila audit naših mlekara, farmi i nadležnih organa, objašnjava Milakara.

"Postoji interesovanje naših privrednika za izvoz u Kinu, u ovom momentu će biti pregledane Fabrika dečije hrane u Dobanovcima, Mlekara Ub, Mlekara Šabac, Imlek u Subotici, Megle i fabrika u Somboru", rekla je ona.

Kako je istakla, rokovi su brzi, a u razgovoru sa kineskom stranom saznalo se da će već za dva dana imati kompletiranu dokumentaciju pa se prvi rezultati očekuju već posle nove godine kada će se znati koji su naši proizvođači delegirani za izvoz u Kinu.

Bejbi Fud Faktori (BFF) radi godinu dana, prošle godine bio je najveća domaća grinfild investicija u koju je uloženo 34 miliona evra i do sada je sa jedinstvenim brendom dečje hrane Nutrino uspeo da stigne do dece na sedam tržišta Evrope, regiona i Ruske federacije.

"Plan je da u sledećoj godini naše proizvode plasiramo na tržište Evrope, Azije i Afrike, i naravno na kinesko tržište, nadamo da će se poseta uspešno završiti i da će uskoro i deca u Kini jesti naše proizvode", izjavila je za Tanjug izvršna direktorka BFF Milena Cvetković.